Boost jouw business. Hoe? Slimme positionering!
Veel ondernemers worstelen met de vraag: wat maakt mijn onderneming relevant voor de klant, en hoe onderscheid ik me van de concurrentie?
Het antwoord? Een krachtige positionering. Ontdek hoe jij én je onderneming er uitspringen.
Waarom Positionering?
Ten eerste en vooral: klanten willen toegevoegde waarde zien! Positionering is niet alleen hoe jouw bedrijf eruitziet, maar ook welke unieke touch het toevoegt aan hún wereld. Het door ons toegepaste 3C-model, een bewezen business model, zorgt ervoor dat je begrijpt wat jou relevant en onderscheidend maakt. Dit model draait om de bedrijfsanalyse (Company), klantanalyse (Customer) en concurrentieanalyse (Competition). Het doel? Ontdekken wat jouw kwaliteiten relevant en uniek maakt in vergelijking met anderen.
Relevantie en onderscheidend vermogen
Waar blink je in uit en hoe steek je boven de rest uit? Als je dat in de smiezen hebt, heb je het belangrijkste ingrediënt tot succes te pakken. Een onderscheidende positionering is het fundament van succesvol ondernemen. Positionering geeft je de regie over hoe klanten en de rest van de wereld je zien. Zonder al teveel uit de doeken te doen, geven we je de 3 stappen waarmee je jouw bedrijf optimaal en succesvol positioneert:
- Wat maakt jou en je bedrijf bijzonder?
- Wat maakt jou en je bedrijf uniek en onderscheidend t.o.v. de concurrentie?
- Voor welke doelgroep is dit relevant?
Met een goede positionering wordt duidelijk wat jouw toegevoegde waarde voor je klant is en wat jou onderscheidt van de concurrentie: jouw differentiators.
Differentiators van NLPwerkt wérken!
Onze differentiators? Juist, de combinatie van onze hard skills, jarenlange ondernemerservaring en een academische grondslag, samen met onze soft skills, vanuit NLP en met creativiteit, maakt het verschil. Deze mix maakt ons tot een unieke speler in de wereld van personal coaching en bedrijfstraining.
Creatief, eigenwijs en doordrenkt met ondernemerservaring; zo spreken wij ondernemers en executives aan. Dat durven we inmiddels wel te stellen na vele prachtige trajecten die we hebben mogen begeleiden met jouw collega-ondernemers.
Positionering, dat is toch hetzelfde als je propositie?
Nou.. nee dus. Deze twee lijken nogal op elkaar, maar verschillen weldegelijk van elkaar: positionering is de strategische plek die je claimt in het brein van je doelgroep op de lange termijn. De propositie is de korte, pakkende boodschap waarmee je op specifieke momenten mensen overtuigt. Het is als een dans tussen stabiliteit en flexibiliteit.
Klaar om te stralen?
Ontdek jouw positionering, omarm deze en vertel het aan de wereld. Jouw differentiators zijn de bouwstenen van je onderscheidend vermogen. Met een sterke positionering, geïnspireerd door bewezen modellen en inzichten, is duurzaam en onderscheidend succes binnen handbereik in jouw prachtige en soms turbulente ondernemersbestaan.
Heb je hiermee nog niet genoeg gelezen, of weet je juist genoeg en wil je direct aan de slag? We helpen je graag met de concrete invulling van die oh zo belangrijke positionering!
Ook interessant om te lezen: https://nlpwerkt.nl/jij-trekt-automatisch-klanten-aan-die-op-je-lijken/
[…] je in een eerdere blog over positionering kon lezen, werken wij graag met het 3C-model, waarbij de C’s staan voor Company (wat zijn je […]
[…] je het nog? Al eerder schreven we over de 3 C’s waarmee je jou of je bedrijf positioneert. Het 3C-model zorgt ervoor dat je begrijpt wat jou relevant en onderscheidend maakt. Het draait om […]