Uniek gedachtegoed basis van succes

Al onze coaching en training is gebaseerd op onze krachtige visie en opnze basisovertuigingen en principes

NLPwerkt.nl is dé plek voor bedrijven, ondernemers, directeuren en managers die – gelukkig – succesvol willen zijn. Op basis van meer dan 30 jaar ondernemerservaring, een academische achtergrond én een gedegen opleiding tot NLP-trainer en coach, ontwikkelden wij een geheel eigen gedachtegoed dat de basis vormt van alles wat we doen. Iedere coachingsessie, iedere training, is gebaseerd op onze krachtige visie en onze basisovertuigingen en principes:  

“Identify your problems, but give your power and energy to solutions”

Tony Robbins

Succesformule NLP + business coaching

Bijzondere integratie van NLP en business coaching is succesformule voor voor ondernemers

NLPwerkt - integratie van NLP en ondernemen

Personal coaching maakt je gelukkig. Business coaching maakt je succesvol. Door beiden te combineren helpt NLPwerkt ondernemers, directeuren en managers – gelukkig – succesvol te zijn. Wij integreren NLP technieken voor persoonlijke ontwikkeling en communicatie met bewezen business modellen en praktische tools. 

Daarvoor gebruiken we een ietwat aangepaste ‘Golden Circle’ van Sinek. We starten met de WHY en WHO van jou en je bedrijf. In deze fases gebruiken we veel NLP-technieken. Van daaruit werken we naar buiten, waarbij we steeds meer business modellen en tools inzetten. En dat gaat steeds gemakkelijker; alsof je een steen in de vijver gooit.

“People don’t buy what you do, people buy why you do it”

Simon Sinek

5 basisovertuigingen voor succes

Onze overtuigingen en principes voor - gelukkig - succesvol ondernemen

In meer dan 30 jaar succesvol ondernemen hebben wij hele sterke overtuigingen ontwikkeld over – gelukkig – succesvol ondernemen. Deze basisovertuigingen – onze vijf geboden voor ondernemers – vormen het uitgangspunt van al onze personal business coaching en trainingen.

Herken je dat? Als je doet wat je het liefste doet. Waar je echt goed in bent. Dan voel je hartstocht. Je krijgt energie. Je vergeet de tijd om je heen. Je onderneemt met passie!

Binnen de Japanse levensfilosofie Ikigai wordt passie omschreven als het samenvallen van ‘Wat je het liefste doet’ en ‘Waar je goed in bent’. En als je je passie gevonden hebt dan weet je dat direct! Je voelt het van binnen. Je wordt enthousiast als je erover vertelt. Je ogen gaan stralen.

En als je doet wat je leuk vindt, ga je er steeds meer van doen. Steeds vaker. Zo wordt je er automatisch steeds beter in. Tot je een expert bent. 

Hoe simpel is dat? Doe wat je leuk vindt, en je wordt vanzelf goed! Succesvol.

Jij bent wie je bent, en zo is niemand anders. Ieder mens is uniek; in ziel, in karakter, in kwaliteiten, in emoties, in doen, in wensen, in dromen, in herinneringen. Dat geldt voor alles, voor de dingen die we kunnen of die we doen, en voor het leven dat we leiden.

Als ondernemer concurreer je dus met niemand anders, want van jou is er maar één! Ben je bewust van al jouw unieke talenten, kwaliteiten en bijzonderheden en zet ze in bij het zaken doen.

Om succesvol te zijn moet je je focussen op je talenten. Op wat je al heel goed kan en doet. Al je talenten optimaal  ontwikkelen én benutten. Train je sterke punten, niet je zwakke. Word de beste die je bent!

Olympisch gouden hockey coach (2008) Mark Lammers  wist: als je traint op je zwakke punten maak je van een 4 misschien een 6, als je heel hard werkt een 7. Als je  traint op je talenten, op dat wat al een 8 is, dan wordt je een 9 of zelfs een 10. En alleen met 10-en win je Olympisch goud! 

Vertaal dit naar jezelf als ondernemer. De dingen waar jij al goed in bent, zorg dat je daar nog beter in wordt. Zodat je van een 8 naar een 9 of zelfs een 10 gaat. Ben jij goed in het onderhouden van persoonlijke contacten met je klanten? Bel ze! Maar misschien niet zo goed in administratie of Excel? Zoek een ander wiens talent dat is. 

Focus op jouw talent! Word succesvol met waar je echt goed in bent!

We voelen we ons het meest aangetrokken tot mensen die op ons lijken (similarity attraction theory van Byrne). Niet qua uiterlijk, maar gelijkgestemden. Mensen die zich door dezelfde waarden laten leiden of die dezelfde overtuigingen hebben. Mensen die van dezelfde dingen houden. 

Die mensen vinden we het leukst en daar gaan we het liefste mee om. Herken je dat? Kijk maar eens in je vriendenkring. Je praat graag met elkaar over gedeelde interesses, je gaat met elkaar om omdat je dezelfde dingen leuk vindt.

En ook bij jouw klanten werkt dit zo. Je doet graag zaken met mensen die op je lijken. Die klanten trek je vanzelf aan. En dat zijn alleen maar leuke klanten!

Jij bent degene die het moet gaan doen! Jij zet zelf vol enthousiasme de eerste stap op weg naar de succesvolle ondernemer die je bent.

Niemand anders gaat jouw bedrijf runnen zoals jij dat kan. En door elke ochtend in je bed te blijven liggen bereik je zeker niets.

Kom in beweging, laat iedereen horen over jou en je bedrijf, vertel wie je bent en wat je kan. De eerste stap die je zet is de belangrijkste!

U-turn to success©

Word de succesvolle ondernemer die je bent!

NLPwerkt.nl U-turn to success - ondernemerscoaching - business coaching - bedrijfsontwikkelmodel

Al onze kennis en ervaring hebben we samengebracht in ons eigen 4-staps bedrijfsontwikkelmodel: U-turn to success©. Dit unieke – ietwat eigenwijze – stappenplan heeft al veel ondernemers en bedrijven geholpen prachtige doelen te formuleren én te realiseren. Hun dromen waar te maken. En zo – gelukkig –  succesvol te worden.

Ondernemer

Jouw U-turn to success© begint bij jouw bedrijf. Bij jou als ondernemer, directeur of manager. Om - gelukkig - succesvol te worden moet je uitgaan van je eigen kracht; van de identiteit, kwaliteiten en bijzonderheden van jou en jouw bedrijf. Wat zijn jouw differentiators: wat is jouw toegevoegde waarde voor je klant en wat onderscheidt jou van de concurrentie?

Positionering

Daarna gaan we op zoek naar een similarity fit: waar vind je klanten die op jou lijken? Voor wie jij relevant en onderscheidend bent. Volgens Byrne (1971) trek je die immers aan als een magneet. Onze overzichtelijke differentiator-doelgroepmatrix vertelt je in welke doelgroepen je het meest succesvol zal zijn.

Propositie

Tot slot maak je voor jouw doelklant(en) een krachtige waardepropositie. Wat beloof jij dat jouw producten of diensten doen? Wat los je op en wat is er te winnen? Je ontwikkelt een concreet en praktisch aanbod dat aantoonbaar meer oplevert dat het kost. Écht waarde toevoegt. Glashelder en zonder kleine lettertjes. An offer they can't refuse!

Klantprofiel

Van de meest waardevolle doelgroep(en) maken we vervolgens een klantwaardeprofiel. Naast hun why, who en how willen we precies weten wat jouw doelklanten doen - hun activiteiten en processen - en wat daarbij 'pijn doet' en wat er nog 'te winnen' is. Dáár vind je jouw toegevoegde waarde.

Ondernemer

Jouw U-turn to success© begint bij jouw bedrijf. Bij jou als ondernemer, directeur of manager. Om - gelukkig - succesvol te worden moet je uitgaan van je eigen kracht; van de identiteit, kwaliteiten en bijzonderheden van jou en jouw bedrijf.

Positionering

Daarna gaan we op zoek naar een similarity fit: waar vind je klanten die op jou lijken? Voor wie jij relevant en onderscheidend bent. Volgens Byrne (1971) trek je die immers aan als een magneet. Onze overzichtelijke differentiator-doelgroepmatrix vertelt je in welke doelgroepen je het meest succesvol zal zijn.

Klantprofiel

Van de meest waardevolle doelgroep(en) maken we vervolgens een klantwaardeprofiel. Naast hun why, who en how willen we precies weten wat jouw doelklanten doen - hun activiteiten en processen - en wat daarbij 'pijn doet' en wat er nog 'te winnen' is. Dáár vind je jouw toegevoegde waarde.

Propositie

Tot slot maak je voor jouw doelklant(en) een krachtige waardepropositie. Wat beloof jij dat jouw producten of diensten doen? Wat los je op en wat is er te winnen? Je ontwikkelt een concreet en praktisch aanbod dat aantoonbaar meer oplevert dat het kost. Écht waarde toevoegt. Glashelder en zonder kleine lettertjes. An offer they can't refuse!

Stappenplan doelstemmingen

Download PDF

218 Downloads

Hoe belangrijk is doelen stellen én halen voor jou? En wil jij daarvoor ook: 

  • Meer motivatie, energie en plezier?
  • Minder stress?
  • Meer mogelijkheden en kansen?
  • Meer succes?

Download dan ons handige stappenplan om ook jouw doelstemmingen te bepalen!